O zajęciach

13047691_10153475678465779_1531806990629023171_oMetoda B.K.S. Iyengara

Bellur Krishnamachar Sundararaja Iyengar (1918 – 2014) był jednym z najwybitniejszych współczesnych nauczycieli jogi. Praktykował i nauczał przez ponad 70 lat. Dzięki jego metodzie miliony osób na całym świecie rozpoczęło praktykę jogi.

W toku praktyki, Iyengar wypracował unikalną metodę nauczania, charakteryzującą się niebywałą precyzją i metodycznością. Guruji Iyengar tłumaczy intensywny charakter swojej metody tym, że poprzez praktykę jogi musimy zwalczyć nasze negatywne tendencje, zarówno na płaszczyźnie fizycznej, jak i psychologicznej. Gdy w zaistniałą sytuację nie wprowadzimy żadnych nowych bodźców, nie ma możliwości zmiany. Gdy ciało jest trawione przez chorobę, a umysł przez szkodliwe i uciążliwe skłonności, musimy wprowadzić do „systemu“ bodziec, który będzie na tyle silny, by przerwać cierpienie, w którym tkwimy już wiele lat. Stąd w metodzie Iyengara tak wielki nacisk kładzie się z jednej strony na precyzję, a z drugiej strony na personalizację praktyki. Nie musisz wykonać docelowej pozycji – położyć dłoni na ziemi, dotknąć głową golenia etc., ale w każdej części ciała, w każdym układzie, dosłownie w każdej komórce – musi nastąpić odpowiednia praca. Wtedy i tylko wtedy, według Iyengara, praktyka będzie transformująca. ( SJIP)

Metodycznie, ewolucyjnie, krok po kroku rozwijamy poprzez praktykę świadomość swojego ciała i umysłu. Na zajęciach używa się pomocy tj. klocki, paski, koce, krzesła i wiele innych, aby wydobyć precyzyjnie to co jest kluczowe w asanach oraz aby ich dostępność była absolutnie dla każdego – także dla osób z dużymi ograniczeniami ruchowymi.

 

GRUPA POCZĄTKUJĄCA - POZIOM I
GRUPA OGÓLNA- POZIOM II
GRUPA ZAAWANSOWANA- POZIOM III
GRUPA KOBIECA
GRUPA DLA KRĘGOSŁUPA
GRUPA YOGA MAMA

GRUPA DLA SENIORÓW
MEDYTACJA I PRANAYAMA
ZAJECIA PERSONALNE

Wskazówki dla początkujących

Jeśli dopiero rozpoczynacie swoją przygodę z jogą, warto zapoznać się z kilkoma wskazówkami, które dla Was przygotowaliśmy:

-Zaopatrz się w wygodny strój do ćwiczeń, który nie będzie krępował twoich ruchów.

-Ćwiczymy boso. Skarpetki czy cieplejsza bluza mogą przydać się podczas relaksu.

-Nie martw się o pomoce, Centrum jest wyposażone w maty, wałki, kostki, paski, pianki oraz specjalne krzesła do jogi. Jeśli dysponujesz własną matą bądź paskiem – możesz zabierać je ze sobą na zajęcia.

-Nie spożywaj ciężkostrawnych posiłków min. 3-4 godziny przed zajęciami, lekkostrawnych – min. 1 godzinę przed.

-Nie pij przynajmniej pół godziny przed praktyką, a w godzinę po zajęciach możesz zjeść lekki posiłek dodający energii.

-Nie spóźniaj się na zajęcia – to twój czas! Przyjdź 10-15 min. przed praktyką, żeby zdążyć się przebrać, skorzystać z toalety (ćwiczymy na opróżnionym pęcherzu) czy zająć miejsce na sali.

-Wyłączaj telefon komórkowy – jego dźwięk rozprasza nie tylko ciebie, ale pozostałych ćwiczących, jak i nauczyciela!

-W ciszy i skupieniu lepiej skoncentrujesz się na sobie i swojej praktyce, na rozmowy przyjdzie czas po zajęciach